تعداد صفحات: 14 کد محصول :3002 حجم فایل:1,13 MB نوع فایل :rar
فایل ورد قابل ویرایش
توضیحی مختصر از متن فایل :
چكيده- يكي از روشهاي شناخت رفتار رانندگان در بزرگراه ها بررسي موقعيت تك تك وسايل نقليه در طول مسير است . در اين مقاله ، الگوريتم هاي پردازش تصوير براي تعيين پارامترهاي مختلف ترافيكي پيشنهاد شده است و اساس اين كار بر مبناي روش پنجره است كه در آن تنها بخش هايي از تصوير پردازش مي شود بدين ترتيب ، سرعت پردازش بالا رفته و كارايي بيشتر مي شود و براي رسيدن به يك سيستم بلادرنگ سعي شده از الگوريتم هاي ساده وسريع استفاده شود كه توسط يك بورد تصاوير ترافيكي گرفته شده آنها را با تصاوير ديجيتال تبديل كرده و با استفاده از الگوريتم تصميم گيري ، تصميم نهايي در مورد پارامتر مد نظر گرفته مي شود .
كلمات كليدي :الگوريتم ، پردازش تصوير ، پنجره ، تصاوير ترافيكي ، سرعت
مقدمه - براي پردازش تصوير بسته به اطلاعتي که مي خواهيم از تصوير استخراج کنيم روشهاي مختلفي وجود دارد. دو روش اصلي براي پردازش ، پردازش نقطه اي و پردازش همسايگي است . که در روش نقطه اي براي کار با داده هاي تصوير مقدار هر پيکسل به تنهايي و بدون مراجعه به پيکسل هاي جاور در نظر گرفته مي شود هرچهار عمل اصلي (تفريق، جمع، ضرب وتقسيم )را مي توان بر روي داده هاي تصوير ديجيتال به صورت پيکسل پيکسل اعمال مي کنيم . تفريق دو تصوير يک تبديل نقطه اي بسيار ساده وموثر را فراهم ميکند . در موارد ترافيکي از اين روش که تفاضل زمينه ناميده مي شود براي تشخيص خودرو درتصوير استفاده مي شود . همچنين اگر عمل جمع با تقسيم ترکيب شود تکنيکي براي بر طرف کردن نويز اتفاقي بدست مي آيد . در روش پردازش همسايگي اختلاف در پيکسل هاي مجاور مهم است زيرا يک اختلاف کوچک نشاندهنده ناپيوستگي در دنياي واقعي واحتمالا مربوط به نويز است و مي توان با در نظر گرفتن مقدار ميانگين يک گروه پيکسل نويز را کم کرد و همچنين اين روش براي عمليات لبه گيري و هموار سازي به کار مي رود.
مقاله سيستم كنترل ترافيك با استفاده از الگوريتم و با پردازش
نظرات شما عزیزان: